Twierdza Wrocław
Forum klubu Twierdza Wrocław
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Początki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Warhammer 40k
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaroo
Chłop przy drodze



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żmigród/Wrocław

PostWysłany: Wto 20:33, 02 Cze 2009    Temat postu: Początki

Witam, konfrontacja się wyprzedaje, a ja mam pytanko do weteranów 40-stki, nie znam się jeszcze więc proszę o wyrozumiałość Wink .

Pytanie 1. Wybór armii, moje typy to Space Marines (klimat+figurki+taktyka a nie masa), Tyranidzi(figurki,klimatyczne też ale nie to samo co wojownicy imperatora), orki (bardzo ładne figurki,klimat). Prosiłbym graczy którzy mieli styczność z tymi armiami o ich bliższą i subiektywną(tak, nie obiektywną) ocenę, bo google głębokie i szerokie ale zawsze parę opinii więcej nie zaszkodzi nawet jeśli wyjdzie z tego dyskusja o najlepszej nacji.

Pytanie 2. Co kupować, planuję kupić starter "assault on the black reach", po przeglądnięciu ofert widzę ze bardzo się opłaca, najwyżej figurki wymienię z kimś. Jednak zauważam brak jakichkolwiek bitsów - każda figurka ma tylko określone uzbrojenie dla siebie, więc rodzi się pytanie czy inne zestawy są bardziej "opcjonalne", to pytanie tyczy się "battleforców".

Pytanie 3. Wszelkie rady, porady, jak zacząć żeby nie przepłacić i nie kupować figurek, które będą potem stać i kurzyć się, lub jaka broń jest najlepsza. Jeśli miałbym grać SM to najchętniej bym grał Blood Angels(kampania śmierci Cool ), to też prosiłbym o opinie pod tym kątem.

-------------------------------

Bardzo mnie cieszy szybki odzew z waszej strony, jeśli chodzi o starter to myślałem o allegro bo ostatnio ceny w sklepach internetowych poszły w górę(w maju było jeszcze po około 160 zł teraz już 200). Co do mojej wiedzy o armiach i zasadach to muszę się przyznać, że udało mi sie znaleźć e-booki z zasadami 5 edycji, co do codex'ów to tylko 4 edycje znalazłem, no i blood angels na stronie subrosa.40k.pl (sry ale nie mogę jeszcze adresów wklejać Razz ) niby zrobiony pod zasady 5 edycji.

Czytając zasady jakieś małe, ogólne pojęcie o mechanice mam(z dużymi dziurami), więc chciałbym usłyszeć pewne niuanse, które odkrywa się po odegraniu już pewnej ilości gier, np jak już wspomniana przez Majsinka(Majsinek, nie wiem czy wymieniać) synapsa (kontrola psychiczna), czy łatwo ja rozbić? Lub też czy orki na prawdę tak łatwo padają i zaraz uciekają. Oczywiście osoby znające się, kolekcjonujące inne "rasy" niech też pochwalą swoje, zawsze może się okazać, że to ta armia na którą nie zwracałem uwagi okaże się tą jedyną. Very Happy

Wszystkim dziękuję za udzielone odpowiedzi, na pewno pomogą (mniej lub bardziej Cool ). Dopowiem jeszcze, że nie poszukuję niepokonanej armii(choć też nie takiej że jak wygram to pewnie dlatego, że przeciwnik ciągle będzie wyrzucał 1 oczko). Armia, której szukam ma mieć : Klimat. Klimat, Klimat (niemal wszystkie mają), ładne figurki (wiadomo mają wyglądać, nie koniecznie muszą zabijać samym wyglądem), armia ma mi dawać przyjemność podczas gry, a nie że jest dla niej tylko 1 strategia i jakkolwiek inaczej będziesz grać to nie masz szans... lubię trochę pokombinować Cool .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaroo dnia Śro 9:46, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snorri
Radosny krasnolud



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:38, 02 Cze 2009    Temat postu:

1
Gram marinami od paru lat, tak plewni jak teraz to chyba dawno nie byli Razz ale grać się da;)

Tyrki juz nie są tak mocne jak edycje wcześniej ale dalej dają rade.

Orki na wiaderka wysypywane na stół sa chyba jedną z mocniejszych armii w tej edycji.

2.
W starterze rzeczywiście brak opcjonalnych części, ale niezależnie czy byś chciał grac orasami czy marinami jest to bardzo dobry początek. wszystko jest grywalne.

Battleforce to porostu poskładane poszczególne pudełka z działami do jednego większego. więc opcjonalne części są.

3
co do blood angelsów to niech się Damian wypowie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majsinek
Da Wielki Zielony



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żytnia Street

PostWysłany: Śro 2:48, 03 Cze 2009    Temat postu:

Co do marines to najwięcej graczy wybiera tą armię i bardzo często będziesz grał z bardzo podobnymi rozpiskami. Co do orków to rzeczywiście chyba kodeks z największym potencjałem (co nie znaczy, że nie można grać nieprzegiętą rozpiską a nie mniej klimatyczną i doprawdy czym ci tylko przyjdzie do głowy) bardzo duża swoboda co do stylu gry, modelowania i malowania no i co za klimat! Tyranidzi mają najstarszy kodex z wyżej wymienionych, no i są bardzo specyficzni w porównaniu do innych armii (jednostki są albo szybkie miękkie i liczne albo potężne i mało liczne), specjalne zasady dotyczące kontroli psychicznej armii i brak pojazdów.
Jeśli chcesz połączyć wszystkie pozytywne cechy tych armii (nowy kodex, fajne "elastyczne" modele/zasady", i klimat) to polecam Chaos, oczywiście jeśli podoba ci się ich klimat. Ale bardzo zapraszam do porozmawiania na żywo, wtedy można dać przykłady i odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości. Na pewno doradzimy Ci jak i co kupować i od czego powinieneś zacząć.
Pozdrowienia i WAAAGH! z tobą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DonDamiano
Sanguinary High Priest



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 704
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Opole

PostWysłany: Śro 8:30, 03 Cze 2009    Temat postu:

Witam,

Ad. 1
Snorri, SM nie są plewni tylko dość drodzy, a to nie to samo Exclamation Na większe pkt można złożyć bardzo mocną armię, no i jeśli weźmiesz bohaterów imiennych to masz extra zasady - do wyboru do koloru (pancerza ofkors Laughing ).
Tyrki i Orki to bardzo mocne armie ale większość można złożyć tak że mamy MOC Exclamation Razz

Ad. 3
Kompania Śmierci... fajna idea ale... jest ich max 10 w tylko jednym oddziale więc... Sad
Na sieci zrobiono Codex AoD i zamierzam go przeczytać - podobno daje się grać i jest wyważony punktowo wieć może coś z tego będzie Exclamation (dopiero dzisiaj go ściągnąłem więc jeszcze nie czytałem)
Sami BA z WD są drodzy i mają stare uzbrojenie w porównaniu do SM Sad Ciężko się gra, trzeba mooocno kombinować Wink

A co do ogólnych uwag to zanim zaczniesz coś zbierać to ściągnij sobie FAQ do tych armii ze strony GW bo wprowadzają duuuże zmiany w rozpisce (np. bohaterowie SM nie mają już retinue...).
A gdzie (miasto, sklep) będziesz kupował Black Ridża Question Bo mam polskie zasady z niego (nówka, nie używane Exclamation ) i zamieniłbym na angielskie (po co mi dwa egzemplarze polskie Question Question Question ).

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majsinek
Da Wielki Zielony



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żytnia Street

PostWysłany: Śro 16:04, 03 Cze 2009    Temat postu:

Co do straszenia orków to bywa z tym różnie: jeśli masz oddział 20-30 chłopaków którzy chodzą w coverze to trudno ich zabić i wystraszyć, lecz oddział 15-10 osobowy bez osłony jest miękki i strachliwy. Co do synapsy to zależy od rozpiski jaką się złoży, lecz na ogół hive tyranci i zantropy dobrze się trzymają (bo są twarde) i kontrolują całą resztę. I znów polecę Ci Chaos naprawdę świetny klimat, mocny kodeks, ładne modele i ciekawa gra no i do tego wszyscy gracze chaosem z wrocławia znikneli, już daaawno nie miałem okazji grać z żadną armią Chaosu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaroo
Chłop przy drodze



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żmigród/Wrocław

PostWysłany: Śro 16:41, 03 Cze 2009    Temat postu:

Nie wątpię, że chaos jest ciekawy, jednak nie wiem czemu mam opory przed tą armią(ale nie takie jak przed eldarami). Mimo moich awersji względem chaosu to najbardziej ciekawi wydają mi się wyznawcy Khorna, tylko nie wiem na ile można by z nich zrobić jakąś rozpiskę. Co do mojej dostępność to może się pojawię w twierdzy w drugiej połowie czerwca, jednak teraz pochłaniają mnie kompletnie projekty i zaliczenia przed sesją Razz (nawet w domu będąc nie widzę słońca...).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DonDamiano
Sanguinary High Priest



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 704
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Opole

PostWysłany: Śro 19:31, 03 Cze 2009    Temat postu:

Witam,

Twierdza jest na razie zamknięta bo Agora się przeprowadza i mam nadzieję po wakacjach już wróci do walk Very Happy
A na razie pozostaje nam Pracownia we wtorki wieczorem.

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majsinek
Da Wielki Zielony



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żytnia Street

PostWysłany: Czw 4:11, 04 Cze 2009    Temat postu:

Oj Khorne jest jak najbardziej grywalny. Jak raz zobaczysz berserkerów w akcji, to pokochasz ich na zawsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaroo
Chłop przy drodze



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żmigród/Wrocław

PostWysłany: Pon 12:06, 08 Cze 2009    Temat postu:

Już postanowione, że na początek sesji kupuję starter 40k(inwazję na czarna grań), jednak pojawiło mi się kolejne pytanie : jak wygląda sprawa z konwersjami, są ogólnie dozwolone czy tylko do przyjacielskich pojedynków/stania na półce.

Co do armii, którą będę grac uważam, że po kupnie startera będę mieć jeszcze czas(zwykłych marinsów da się skonwertować na chaos zawsze, lub całość z kimś wymienić). Oczywiście z chęcią bym porozmawiam z kimś na gg(nie ma szans żebym ruszył się sprzed komputera przez projekty) o warhammerze (armie, mechanika), więc zapraszam.

Jak na razie moimi faworytami co do armii którą będę rozwijać to : Orki, Tyranidzi, CSM (tu albo bersekerzy, albo thousand sons ), i oczywiście space marines(choć na równi z heretykami). Oczywiście nie odrzucam też innych ras, jednak pewnie mało wiem o nich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majsinek
Da Wielki Zielony



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żytnia Street

PostWysłany: Pon 21:14, 08 Cze 2009    Temat postu:

Jak chcesz pogadać o 40 to chętnie na gg: 191184.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xeratus
Dziesiętnik



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:23, 10 Lut 2010    Temat postu:

Ja za często ostatnio zaglądam na stronę GW i patrzę na SM Very Happy
ale nie mam zupełnie pojęcia o obecnych edycjach/zasadach itp Smile

np. podobają mi się Iron Hands jako zakon ale nie mam pojęcia czy są w codex SM ?

albo Ultramarines Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xeratus dnia Śro 15:10, 10 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snorri
Radosny krasnolud



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:37, 11 Lut 2010    Temat postu:

teraz to masz do wyboru mroczne ogórki, BT, wilki i niedługo blood angelsów, a reszta to w sumie zwykłe kodeksowe marynaty. Ewentualnie jak byś wziął techmarina w HQ to dredy masz w heavy i elitach i chyba więcej w stronę iron handsów sie nie da zrobic.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Snorri dnia Czw 22:51, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xeratus
Dziesiętnik



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:07, 14 Lut 2010    Temat postu:

A tą Inwazję na Czarną Grań to warto kupować ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rakoo
Master Librarian
Master Librarian



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:39, 16 Lut 2010    Temat postu:

To zalezy czego oczekujesz.

Jesli chcesz kupic duzo tanich figurek - TAK.
Jesli chcesz szybko wrocic/zaczac grac w 40-stke - TAK.
Jesli chcesz kupic duzo tanich figurek, pokonwertowac je, cos pozmieniac - TAK jesli masz morze bitsow.
Jesli oczekujesz mozliwosci i roznorodnosci zwyklego boxa - absolutnie NIE.

Mam nadzieje, ze to troche wyjasnia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xeratus
Dziesiętnik



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:44, 16 Lut 2010    Temat postu:

Rakoo napisał:
To zalezy czego oczekujesz.

Jesli chcesz kupic duzo tanich figurek - TAK.
Jesli chcesz szybko wrocic/zaczac grac w 40-stke - TAK.
Jesli chcesz kupic duzo tanich figurek, pokonwertowac je, cos pozmieniac - TAK jesli masz morze bitsow.
Jesli oczekujesz mozliwosci i roznorodnosci zwyklego boxa - absolutnie NIE.

Mam nadzieje, ze to troche wyjasnia Wink


Dzięki, o to mi chodziło Smile Czyli kupować normalne boxy Smile
Dzisiaj kupiłem codex Smile)))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Warhammer 40k Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin